Thursday, October 24, 2019

Jueves, 24 Octubre 2019

We prayed for the kids giving thanks to God for everything and because God blesses us with our sponsors. We ate breakfast, and afterwards, we played a little.
In Math class, the kids had to count and put the number in the box that they had counted. 
In English class, we practiced various words that we have been studying.
In Bible class, we talked about Luke 10:27 about “loving our neighbor as ourself.” We used a visual story that showed a little worm that was different and how others treated him poorly. Someone got lost in a forest, but the little worm went and rescued him because the worm left a trail when he passed by at night, and in the moonlight, the trail shined, and it was not hard for the lost one to find the trail that the worm left. 
We showed them a box that had a hole in it, and the kids had to look through the hole in the box, and they observed various paths that the little worm left and how the paths shined. 
They applied the lesson upon doing an arts and crafts activity of the little worm and how they could identify with how the worm felt, and remember that no one should treat anyone bad due to their creed, color or size because even in their worst moment, the person can shine and rescue someone else. 

---

Oramos por los niños dando gracias a Dios por todo y porque Dios nos bendice con nuestros padrinos.  Desayunamos y luego, jugamos un ratito. 
En la clase de Matemáticas, tenían que contar y poner el número en la caja según lo que contaron.
En la clase de Inglés, practicamos varias palabras que hemos estado estudiando. 
En la clase de Biblia, hablamos de Lucas 10:27 sobre “amar a su prójimo como a ti mismo.” Usamos una historia visual que mostraba un gusanito que era diferente y  como otros lo despreciaban. 
Alguien se perdió en un bosque pero el gusanito fue y rescató al perdido, porque  el gusanito dejó una senda cuando pasaba en la noche y con la luz de la luna, la senda brillaba y no le costó al perdido encontrar la senda que dejó el gusano. Les mostramos una caja con un hueco y los niños tenían que ver por un hueco en la caja y observaron a varias sendas que dejó el gusanito y como las sendas brillaban. 
Aplicaron la lección al hacer una manualidad del gusanito, en lo cual ellos podían identificar con como se sentía el gusano y que recordaran que no se debe despreciar a nadie ya sea por su credo, color o tamaño porque aun en su peor momento la persona puede brillar y rescatar a otro.

















No comments :

Post a Comment